Treść strony FINANSOWY
Urząd Miejski w Strykowie
95-010 Stryków,
ul. Tadeusza Kościuszki 27 
Bezpośredni nadzór merytoryczny nad pracą Wydziału Finansowego sprawuje Skarbnik Gminy Stryków Iwona Stańczyk.
Iwona Stańczyk - Skarbnik Gminy Stryków
iwona.stanczyk@strykow.pl
tel.42 719-80-02 w. 380
pokój nr 28
- główny księgowy budżetu, który w zakresie działania Urzędu pilnuje racjonalnego dysponowania środkami finansowymi
 
Anna Matuszewska - Inspektor
anna.matuszewska@strykow.pl
tel.42 719-99-83
tel. 42 719-80-02 w. 141
pokój nr 4, parter
Gabriela Bełdzińska  - Inspektor
gabriela.beldzinska@strykow.pl
tel.42 719-99-83
tel. 42 719-80-02 w. 140
pokój nr 4, parter
- rozliczanie inkasentów
 - księgowanie wpływów z podatków
 - windykacja należności
 - wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu lub stwierdzające stan zaległości dla osób fizycznych;
 - bieżąca obsługa interesantów:
- drukowanie pokwitowań,
 - dzienne uzgadnianie wpływów.
 
 
Dorota Przybysz - Inspektor
dorota.przybysz@strykow.pl
tel.42 719-80-02 w.172
pokój nr 7, parter
Edyta Kujawiak - Inspektor
edyta.kujawiak@strykow.pl
tel. 42 719-80-02 w.176
pokój nr 7, parter
- prowadzenie spraw z zakresu wymiaru podatków i opłat lokalnych
 - wydawanie zaświadczeń o wielkości posiadanych gruntów, dochodowości oraz zaległościach podatkowych
 - prowadzenie ewidencji podatków i opłat lokalnych
 - nanoszenie zmian w stanie posiadania, wydawanie decyzji przypisów i odpisów
 - wydawanie decyzji w sprawie ulg i umorzeń w podatkach i opłatach w ramach posiadanych upoważnień
 
Bartłomiej Czerwiec - Inspektor
bartlomiej.czerwiec@strykow.pl
tel. 42 719-80-02 w. 175
pokój nr 7, parter
- prawidłowe prowadzenie kart kontowych osób fizycznych z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
 - prowadzenie ewidencji szczegółowej w zakresie rozliczeń ww. opłaty z tytułu wpłat, nadpłat i zaległości,
 - obsługa interesantów w zakresie powierzonych zadań,
 - kontrola terminowości wpłat należności,
 - terminowe podejmowanie czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych, takich jak upomnienia oraz tytuły wykonawcze,
 - dokonywanie zwrotów nadpłat i zaliczanie nadpłat w całości lub części na poczet przyszłych należności podatkowych,
codzienne uzgadnianie z kasjerem sum wpływów wpłat opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z sumą ujętą w raporcie kasowym, - sporządzanie raportów dziennych dotyczących wpłat kasowych i bankowych,
 - miesięczne uzgadnianie wpływów z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
 - dokonywanie inwentaryzacji należności i nadpłat z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
 - opracowywanie kwartalnych sprawozdań z zakresu podatków i opłat lokalnych,
 - uzgadnianie przypisów, odpisów i wpływów podatków i opłat lokalnych, sporządzanie bilansu,
 - współpraca z urzędami skarbowymi,
 - przygotowywanie dokumentów w systemie bezgotówkowym.
 
Michał Sędzikowski - Inspektor
michal.sedzikowski@strykow.pl
tel. 42 719-80-02 w. 170
pokój nr 7, parter
- Obsługa kasy Urzędu;
- przyjmowanie wpłat gotówkowych i bezgotówkowych,
 - przygotowywanie i ewidencja należności gotówkowych i bezgotówkowych,
 - codzienne uzgadnianie wpływów na poszczególne rodzaje należności,
 - pobieranie gotówki i odprowadzanie gotówki do banku,
 - wypłacanie gotówki osobom uprawnionym,
 - prawidłowe zabezpieczenie gotówki w kasie,
 - sporządzanie na bieżąco raportów kasowych.
 
 
- Prowadzenie rejestru pobranych zaliczek.
 - Prowadzenie rejestru depozytów.
 - Rejestrowanie faktur i not księgowych:
- ewidencja na kontach księgowych,
 - ewidencja zgodnie z klasyfikacją budżetową.
 
 - Prowadzenie bieżącej ewidencji kontrahentów oraz weryfikacja rozrachunków z kontrahentami.
 
Karolina Pietrasik - Inspektor
karolina.pietrasik@strykow.pl
tel. 42 719-80-02 w. 174
pokój nr 7, parter
- podejmowanie czynności zmierzających do zastosowania środków egzekucyjnych w zakresie podatków: rolnego, leśnego i od nieruchomości – osoby prawne: w tym m.in.:
 
- 
- wystawianie upomnień,
 - sporządzanie oraz prowadzenie ewidencji tytułów wykonawczych
i ich aktualizacja, - podejmowanie działań zmierzających do ustalenia majątku dłużnika,
 - przygotowywanie wniosków w zakresie dokonywania hipoteki oraz stosowania innych form zabezpieczenia należności podatkowych,
 - prowadzenie w księgach podatkowych prawidłowej ewidencji wpłat, zwrotów 
i zaliczeń nadpłat podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości (osoby prawne) oraz podatku od środków transportowych, - przygotowywanie postanowień w sprawach dotyczących zaliczenia na poczet zaległości podatkowych wpłat dokonywanych przez podatnika,
 - rozliczenia opłat komorniczych;
 
 - sporządzanie okresowych informacji na potrzeby sprawozdawczości;
 - sporządzanie analiz;
 - współpraca z urzędami skarbowymi i komornikami;
 - ustalanie i dokonywanie odpisów przedawnionych;
 
Halina Fijałkowska - Inspektor
halina.fijalkowska@strykow.pl
tel. 42 719-80-02 w. 360
pokój nr 26, II p.
- prowadzenie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych oraz ich umarzanie;
 - prowadzenie centralnej ewidencji umów i zleceń, których strona jest Gmina;
 - prowadzenie kart dla podatników z wieczystego użytkowani;
 - prace związane z opracowaniem projektu budżetu;
 - sporządzanie informacji z wykonania budżetu za I półrocze, sprawozdanie z wykonania budżetu oraz informacja o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej oraz sprawozdania;
 - sporządzanie zarządzeń i uchwał dotyczących zmian budżetu i zmian w budżecie, uchwał WPF wraz z załącznikami;
 - obsługa programu Legislator w zakresie zarządzeń i uchwał dotyczących zmian budżetu i zmian w budżecie, uchwał WPF wraz z załącznikami, sprawozdania i informacji z wykonania budżetu, uchwały budżetowej wraz z załącznikami;
 - obsługa systemu zarządzania budżetami JST Besti@;
 - prowadzenie planów jednostek budżetowych – zmiany budżetu w jednostkach;
 - sporządzanie postanowień dotyczących umorzeń, rozłożenia na raty podatków od spadków i darowizn, podatków cywilnoprawnych;
 
Joanna Czerwonka  - Inspektor
joanna.czerwonka@strykow.pl
tel. 42 719-80-02 w. 361
pokój nr 26, II p.
- prowadzenie rachunkowości Urzędu – wydatki, ZFŚS, depozyty;
 - przekazywanie środków samorządowym instytucjom kultury oraz organizacjom pożytku publicznego;
 - potwierdzanie kontrahentom zgodności sald;
 - uzgadnianie spisów inwentaryzacyjnych w zakresie depozytów i ZFŚS;
 - naliczanie środków funduszu sołeckiego na poszczególne sołectwa Gminy Stryków.
 
Martyna Karbownik - Inspektor
martyna.karbownik@strykow.pl
pokój nr 26, II p.
- współdziałanie z bankami oraz innymi jednostkami, instytucjami i organizacjami w zakresie ustalonym odrębnymi przepisami;
 - dekretowanie dokumentów księgowych;
 - prowadzenie ksiąg syntetycznych i analitycznych wydatków jednostki;
 - prowadzenie rachunkowości budżetu oraz sprawozdawczości z jego wykonania (m.in. RB-28, NDS, RB-Z, RB-N, RB-50);
 - przekazywanie i potwierdzanie zgodności przekazywanych dotacji;
 - deklaracje i rozliczenia podatku VAT;
 - uzgadnianie spisów inwentaryzacyjnych;
 - przygotowywanie i sporządzanie sprawozdań kwartalnych, półrocznych i rocznych;
 - przygotowanie bilansu jednostki, rachunku strat i zysków zestawienie zmian 
w funduszu oraz informacji dodatkowej; - naliczanie odpisów na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych i jego obsługa finansowo-księgowa;
 - potwierdzanie zgodności sald kontrahentom.
 
Małgorzata Jachółkowska - Inspektor
malgorzata.wozniakowska@strykow.pl
tel. 42 719-80-02 w. 363
pokój nr 26, II p.
- prowadzenie rachunkowości Urzędu – dochody, sporządzanie sprawozdań budżetowych jednostki;
 - sporządzanie dokumentacji płacowej - naliczanie i rozliczanie płac pracowników Urzędu i umów zleceń;
 - naliczanie wypłat dla radnych, przewodniczących jednostek pomocniczych i GKRPA;
 - naliczanie składek ZUS od wynagrodzeń oraz podatku dochodowego i ich terminowe odprowadzanie;
 - sporządzanie i wydawanie informacji pracownikom Urzędu o osiągniętych przez nich dochodach – PIT 11, PIT - R;
 - naliczanie i odprowadzanie wpłat na PFRON i PPK.
 
Emila Ratajczyk - Główny specjalista
emila.ratajczyk@strykow.pl
tel. 42 719-80-02 w. 350
pokój nr 25, II p.
- prowadzenie rachunkowości budżetowej Gminy;
 - przekazywanie i potwierdzanie zgodności środków jednostkom organizacyjnym Gminy;
 - ewidencja i terminowe spłaty zobowiązań w formie kredytów i pożyczek oraz udzielonych poręczeń;
 - sporządzanie bilansu Organu, łącznych zobowiązań budżetowych oraz sprawozdań z otrzymanych i wykorzystanych dotacji zadań zleconych;
 - sporządzanie łącznych sprawozdań finansowych, tj. bilansu rachunku zysków i strat, zestawienia zmian w funduszu, informacji dodatkowej;
 - potwierdzanie kontrahentom zgodności sald;
 - prowadzenie ewidencji środków trwałych – grunty;
 - prowadzenie ewidencji podatku VAT- zbiorczo;
 - współpraca w zakresie rozliczania podatku VAT z firmą prowadzącą jego obsługę;
 - udzielanie odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej dot. Wydziału Finansowego.
 

