Treść strony ZADANIA SOŁECKIE 2019-2024
Budowa drogi gminnej Ługi-Michałówek - 2 802 679,63 zł
W ramach inwestycji wybudowano drogę o szerokości 5,00 m (na łukach poszerzenia do 5,80 m, 6,00 m oraz 6,20 m) na długości 1550,09 mb o nawierzchni bitumicznej wraz ze zjazdami i chodnikiem po jednej stronie, rowami przydrożnymi, wpustami deszczowymi, przepustem drogowym ramowym wraz umocnieniem dna rowu. Zamontowano bariery ochronne i bariery energochłonnej. Wykonano nasadzenia zastępcze w docelowym pasie drogowym. Droga stanowi istotny element ruchu lokalnego, ważny pod względem zapewnia bezpieczeństwa i rozwoju terenów mieszkaniowych, a także dla ruchu turystycznego ze względu na bliskość Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich oraz miejsc, w których rozegrały się historyczne wydarzenia Powstania Styczniowego. Koszt inwestycji to 2 802 679,63 zł. Zadanie dofinansowano ze Środków Funduszu Dróg Samorządowych w kwocie 1 258 434,00 zł. Inwestycja została zrealizowana w latach 2020/2021.
Budowa drogi Ługi-Cesarka - 2 183 566,00 zł
W ramach inwestycji wybudowano drogę łączącą drogę gminną 120323E relacji Cesarka - Sosnowiec z drogą gminną 120323E relacji Ługi – Dobieszków wraz z budową skrzyżowań. Koszt inwestycji to 2 183 566,00 zł. Zadanie zrealizowane w latach 2019/2020.
Remont przepustu w Ługach – 50 000,00 zł
Remont przepustu drogowego w Ługach obejmował: przygotowanie uszkodzonego podłoża pod wypełnienie betonowe; udrożnienie, wyczyszczenie i naprawa istniejącego przepustu; wykonanie zbrojonych ław betonowych wzmacniających przepust, wykonanie wzmocnień
z obu stron przepustu i wykończenie; uzupełnienie nawierzchni asfaltem, wykończenie i zabezpieczenie skarp przy przepuście. Gmina Stryków zleciła przeprowadzenie prac ZGKiM w Strykowie. Droga w Ługach została zmodernizowana w 2006 r. W ramach tej inwestycji m.in. oczyszczono i naprawiono przepusty. W okresie późniejszym wykonywano drobne bieżące naprawy w ramach umowy na pracę koparko-ładowarką lub przez JRP. Przepust nie przechodził jednak generalnych remontów aż do 2021 r. Wartość inwestycji to 50.000,00 zł.
Projekt oraz budowa oświetlenia ulicznego w miejscowości Ługi - 25 528,92 zł
W ramach zadania został opracowany projekt budowy oświetlenia ulicznego w ciągu drogi gminnej nr 120323 E w m. Ługi. Wartość zadania wyniosła 6 500,00 zł. Zadanie zrealizowane w 2022 r. W oparciu o projekt przeprowadzono inwestycję - zainstalowano dwa słupy oświetleniowe wraz z oprawami sodowymi. Zadanie zrealizowano w 2023 roku.
Zakupiono sprzęt muzyczno-sceniczny w ramach grantu sołeckiego – 20 500,00 zł
W 2019 roku pozyskano środki na realizację grantu sołeckiego dla Sołectwa Ługi. W ramach projektu pn. „Muzyka łączy pokolenia w Ługach” zakupiono sprzęt muzyczno-sceniczny dla lokalnego zespołu "Ługowianki”. Całkowity koszt projektu wyniósł 20 500,00 zł, w tym środki z budżetu Województwa Łódzkiego w kwocie 10 000,00 zł oraz środki własne Gminy Stryków w kwocie 10 500,00 zł.
Doposażenie działki sołeckiej
W ramach doposażenia terenu działki sołeckije zakupiono altanę oraz grill betonowy. Utwardzono także kostką betonową podłoże pod altaną oraz ułożono ściezkę z kostki jako dojście od altany do grilla.
Doposażenie strażnicy OSP w Ługach
W ramach doposażenia jednostki OSP Ługi wykonano zabudowę meblową do pomieszczenia strażnicy - 2 sztuki regałów o wartości 13 124,10 zł.
Wymiana pokrycia dachowego na budynku strażnicy OSP
W ramach wykonanego zadania, przeprowadzono remont pokrycia dachowego OSP Ługi, polegający na jego wymianie. Koszt przeprowadzonych prac to 110 000,00 zł.