Treść strony 2023.06

Informacja o świadczeniu pięniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa

INFORMACJA O ŚWIADCZENIU PIENIĘŻNYM Z TYTUŁU PEŁNIENIA FUNKCJI SOŁTYSA

1 lipca 2023 r. wchodzi w życie ustawa o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji Sołtysa (Dz. U. z 2023 r. poz. 1073).

Świadczenie wypłacane będzie na podstawie wniosku złożonego w oddziale regionalnym albo placówce terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Sołtysom i byłym Sołtysom, którzy:

  1. pełnili funkcję Sołtysa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym przez okres co najmniej dwóch kadencji, lecz nie mniej niż przez 8 lat,
  2. uzyskali odpowiedni wiek: w przypadku kobiet 60 lat, w przypadku mężczyzn 65 lat,
  3. nie byli skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe popełnione w związku z pełnieniem funkcji sołtysa.

Przy ustalaniu okresu pełnienia funkcji Sołtysa nie jest wymagane zachowanie ciągłości pełnienia tej funkcji.

Do okresu pełnienia funkcji sołtysa wlicza się również okres pełnienia tej funkcji przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, jeżeli osoba ta następnie pełniła funkcję sołtysa na podstawie przepisów z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.

Do wniosku o przyznanie świadczenia składanego w KRUS wnioskodawca musi dołączyć zaświadczenie wydane przez Burmistrza właściwego dla sołectwa, w którym wnioskodawca pełnił funkcję Sołtysa, potwierdzające okres pełnienia tej funkcji.

W związku z powyższym Burmistrz Strykowa na podstawie posiadanych dokumentów  będzie wydawał zaświadczenia o pełnieniu funkcji Sołtysa.

Jeżeli w Urzędzie Miejskim w Strykowie nie będzie dokumentów potwierdzających okres pełnienia przez wnioskodawcę funkcji Sołtysa, zostanie wydane postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia ze względu na brak danych potwierdzających okres pełnienia funkcji. Wówczas do wniosku o przyznanie świadczenia w KRUS należy dołączyć ww. postanowienie oraz pisemne oświadczenie złożone przez wnioskodawcę o okresie pełnienia funkcji Sołtysa, potwierdzone pisemnymi oświadczeniami złożonymi przez co najmniej 5 osób zamieszkujących w sołectwie w czasie, w którym wnioskodawca pełnił w nim funkcję sołtysa. Powyższe oświadczenia muszą zawierać klauzulę o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.

Termin składania wniosków rozpoczyna się od 3 lipca 2023 r.

W Urzędzie Miejski w Strykowie wnioski o wydanie zaświadczenia o pełnieniu funkcji Sołtysa, potwierdzające okres pełnienia tej funkcji można składać w sekretariacie w godzinach pracy Urzędu.

Więcej informacji w sprawie można uzyskać pod nr tel. 42 719 80 02 w. 291 lub osobiście w Urzędzie Miejskim w Strykowie  w pok. 19 (I piętro).

W załączeniu wzór wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego okres pełnienia funkcji Sołtysa.

 

  • data: 2023-06-29

wstecz

Kontakt stopka

Dane adresowe

  • Stryków Herb

URZĄD MIEJSKI W STRYKOWIE

ul. Tadeusza Kościuszki 27
95-010 Stryków

 

 

 

 

      tel. +48 (42) 719 80 02
      tel. +48 (42) 719-84-03
      tel. +48 (42) 719-94-95
      fax  +48 (42) 719 81 93
      e-mail: strykow@strykow.pl

      Godziny urzędowania
      pn, wt, śr: 08:00 - 16:00
      czw: 07:00 - 16:00
      pt: 08:00 - 15:00

      Godziny pracy kasy Urzędu:
      pn, wt, śr: 08:00 - 15:00
                                                                                           czw: 07:00 - 15:00
                                                                                           pt: 08:00 - 14:00

 

 

Mapa Stryków

[obiekt mapy] Mapa Stryków
baner toplayer
Święto Flagi i Konstytucji 2024