Treść strony POKL NA LATA 2007-2013
Tytuł projektu | „Wsparcie dla oddziałów przedszkolnych w Gminie Stryków” |
Numer umowy | IZP.272.101.2015 |
Okres realizacji projektu | 04.05.2015 r. – 30.11.2015 r. |
Nazwa programu | Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Podziałanie 9.1.1 Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej |
Beneficjent | Gmina Stryków |
Całkowita wartość projektu | 531 719,10 zł |
Dofinansowanie | 531 719,10 zł |
Wkład jednostki realizującej projekt | 0 zł |
Opis projektu: | Projekt polegał na doposażeniu oddziałów przedszkolnych w ramach projektu „Wsparcie dla oddziałów przedszkolnych w Gminie Stryków” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. W Szkole Podstawowej Nr 1 w Strykowie (1 oddział) realizacja projektu polegała na doposażeniu istniejącego placu zabaw w nowe, odpowiednie dla młodszych dzieci zabawki, dostosowaniu toalet do potrzeb dzieci poprzez założenie brodzika, odpowiedniej miski ustępowej, zakupie podestów i nakładek na sedes oraz wyposażeniu oddziału przedszkolnego w sprzęt do utrzymania czystości, doposażeniu kuchni, zakupie mebli do oddziału i wyposażenia wypoczynkowego oraz wyposażenia szatni, a także zakupie zabawek, pomocy dydaktycznych, artykułów plastycznych, kompletu wyposażenia zapewniającego bezpieczne warunki opieki nad dziećmi oraz dokonaniu zakupu sprzętu ICT, audiowizualnego, tablicy interaktywnej, kserokopiarki. W Szkole Podstawowej Nr 2 w Strykowie (1 oddział) realizacja projektu polegała na doposażeniu istniejącego placu zabaw w nowe, odpowiednie dla młodszych dzieci zabawki oraz wymianie niektórych elementów istniejącego placu zabaw, dostosowaniu toalet do potrzeb dzieci poprzez założenie odpowiedniej umywalki i miski ustępowej oraz wyposażeniu oddziału przedszkolnego w sprzęt do utrzymania czystości, doposażeniu kuchni, zakupie wyposażenia do oddziału i wyposażenia wypoczynkowego oraz zakupie zabawek, pomocy dydaktycznych, artykułów plastycznych, kompletu wyposażenia zapewniającego bezpieczne warunki opieki nad dziećmi oraz dokonaniu zakupu sprzętu ICT, audiowizualnego, tablicy interaktywnej. W Szkole Podstawowej w Bratoszewicach (2 oddziały) realizacja zadania polegała na doposażeniu istniejącego placu zabaw w nowe, odpowiednie dla młodszych dzieci zabawki i jego ogrodzeniu, dostosowaniu toalet do potrzeb dzieci poprzez założenie dozownika na ręczniki, zamontowanie półeczki oraz wyposażeniu oddział przedszkolnego w sprzęt do utrzymania czystości, doposażeniu kuchni, zakupie mebli do oddziału, zakupie wyposażenia wypoczynkowego, a także zakupie zabawek, pomocy dydaktycznych, artykułów plastycznych, kompletu wyposażenia zapewniającego bezpieczne warunki opieki nad dziećmi oraz dokonaniu zakupu sprzętu ICT, audiowizualnego, tablicy interaktywnej. W Szkole Podstawowej w Dobrej (1 oddział) realizacja projektu polegała na doposażeniu istniejącego plac zabaw w nowe, odpowiednie dla młodszych dzieci zabawki, dostosowaniu toalet do potrzeb dzieci poprzez założenie umywalki, brodzika, odpowiedniej miski ustępowej, dozowników oraz wyposażeniu oddziału przedszkolnego w sprzęt do utrzymania czystości, doposażeniu kuchni, zakupie wyposażenia do oddziału i wyposażenia wypoczynkowego oraz zakupie zabawek, pomocy dydaktycznych, artykułów plastycznych, kompletu wyposażenia zapewniającego bezpieczne warunki opieki nad dziećmi oraz dokonaniu zakupu sprzętu ICT, audiowizualnego, tablicy interaktywnej, kserokopiarki; W Szkole Podstawowej w Koźlu (1 oddział) realizacja projektu polegała na doposażeniu istniejącego placu zabaw w nowe, odpowiednie dla młodszych dzieci zabawki, wyposażeniu oddziału przedszkolnego w sprzęt do utrzymania czystości, doposażeniu kuchni, zakupie wyposażenia do oddziału, zakupie wyposażenia wypoczynkowe oraz wyposażenia szatni, a także zakupie zabawek, pomocy dydaktycznych, artykułów plastycznych, kompletu wyposażenia zapewniającego bezpieczne warunki opieki nad dziećmi oraz dokonaniu zakupu kserokopiarki; W Szkole Podstawowej w Niesułkowie (1 oddział) realizacja projektu polegała na doposażeniu istniejącego placu zabaw w nowe, odpowiednie dla młodszych dzieci zabawki, wymianie niektórych elementów oraz wykonaniu bezpiecznej nawierzchni, dostosowaniu toalet do potrzeb dzieci poprzez założenie dozowników, zakup podestów i nakładek na sedes, wyposażeniu oddziału przedszkolnego w sprzęt do utrzymania czystości, doposażeniu kuchni, zakupie wyposażenia do oddziału, zakupie wyposażenia wypoczynkowego oraz wyposażenia szatni, a także zakupie zabawek, pomocy dydaktycznych, artykułów plastycznych, kompletu wyposażenia zapewniającego bezpieczne warunki opieki nad dziećmi oraz dokonaniu zakupu sprzętu ICT, audiowizualnego, tablicy interaktywnej, kserokopiarki. |
Tytuł projektu | „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Stryków” |
Numer umowy | umowa nr UDA-POKL.09.01.02-10-026/12-00 |
Okres realizacji projektu | 01.09.2012 r. - 31.08.2013 r. |
Nazwa programu | Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych |
Beneficjent | Gmina Stryków |
Całkowita wartość projektu | 177 486,30 zł |
Dofinansowanie | 177 486,30 zł |
Wkład jednostki realizującej projekt | 0 zł |
Opis: | Realizacja projektu obejmowała doposażenie bazy dydaktycznej szkół podstawowych poprzez wyposażenie placówek w materiały dydaktyczne w salach, w których przeprowadzone zostaną zajęcia z uczniami i uczennicami klas I-III szkół podstawowych. Doposażenie będzie zgodne z potrzebami uczniów i uczennic tych szkół. Do szkół zakupiono pomoce dydaktyczne, które pozwolą zrealizować zaplanowane w projekcie zajęcia dodatkowe wspierające indywidualizację procesu dydaktycznego. Dla Szkoły Podstawowej Nr 1 w Strykowie zakupiono 51 pomocy dydaktycznych, dla Szkoły Podstawowej Nr 2 w Strykowie zakupiono 12 pomocy, dla Szkoły Podstawowej w Bratoszewicach zakupiono 35 pomocy, dla Szkoły Podstawowej w Dobrej zakupiono 49 pomocy, dla Szkoły Podstawowej w Koźlu zakupiono 117 pomocy, dla Szkoły Podstawowej w Niesułkowie zakupiono 57 pomocy. Zakupione materiały dydaktyczne i sprzęt będą również służyć kształtowaniu w uczniach i uczennicach poczucia równości i zostaną wykorzystane w nauczaniu niestereotypowego postrzegania ról kobiecych i męskich w społeczeństwie. Celem szczegółowym zadań polegających na realizowaniu zajęć dodatkowych w szkołach jest zapewnienie każdemu dziecku, objętemu wsparciem w ramach projektu, oferty edukacyjno – wychowawczo - profilaktycznej, zgodnej z jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami edukacyjno - rozwojowymi. Zakłada się, że w wyniku realizacji projektu zminimalizowane zostaną specyficzne trudności w uczeniu się u 50% uczniów klas I-III szkół podstawowych objętych projektem oraz rozwinięcie u 50% uczniów klas I-III szkół podstawowych objętych projektem zdolności w kierunkach matematyczno-przyrodniczych i artystycznych. |
Tytuł projektu: | „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” |
Numer umowy: | 053/M/EL/2009 |
Nazwa programu: | PO KL, Podziałanie 3.3.4 „Modernizacja treści i metod kształcenia - projekty konkursowe„ |
Beneficjent: | Grupa Edukacyjna S.A. /Zespół Szkół nr 1 w Strykowie/ |
Wkład jednostki realizującej projekt: | 0,00 zł |
Opis: | Projekt przebiegał w trzech etapach i uczestniczyli w nim uczniowie klas pierwszych w trzech kolejnych latach. Nauczycielami realizującymi projekt w Strykowie byli: mgr Patrycja Buczyńska – Wiśnik, mgr Teresa Kacprzak i mgr Renata Tomczak, którzy opracowali autorskie programy zajęć uwzględniających główne idee projektu. Praca z dziećmi prowadzona była podczas zajęć obowiązkowych w ramach realizacji podstawy programowej oraz na dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych. Poprzedzona była diagnozą wstępną każdego ucznia mającą określić jego profil inteligencji, czyli mocne i słabe strony oraz zaprojektować sposoby ich rozwijania i wspierania. W czasie zajęć projektowych uczniowie wykorzystywali wielorakie, ciekawe pomoce dydaktyczne, wykonywali doświadczenia, prowadzili obserwacje, prace badawcze, korzystali z różnych źródeł wiedzy, odbyli szereg wycieczek poznawczych. Projekt kończył się pokazem efektów i osiągnięć dzieci zaprezentowanym na forum publicznym (dla uczniów szkoły, rodziców, zaproszonych gości). Na koniec projektu każdy nauczyciel opracował diagnozę końcową, w której wykazał efekty oddziaływań projektowych oraz wskazał propozycje dalszych kierunków pracy z dzieckiem. Realizacja projektu zakładała również ścisłą współpracę z rodzicami. Pozwoliło to na kompleksowe działanie w obrębie trójwymiarowości: uczeń – nauczyciel – dom rodzinny i zapewniło skuteczność realizowanych działań i zapewniło skuteczność realizowanych działań oraz osiągnięcie założonych celów. Celem Projektu było wdrożenie elastycznego modelu edukacji małych dzieci, zbudowanie dobrych fundamentów dla dalszej kariery szkolnej i życiowej dziecka. Koncepcja projektu oparta była na teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera, która zakłada, że każde dziecko jest zdolne, a rolą dorosłych jest dostrzec te zdolności, rozwijać je i wspierać z wykorzystaniem nowatorskich metod i treści kształcenia. |
Tytuł projektu | „Szkoła da się lubić – wyrównanie szans edukacyjnych dla 27 osobowego oddziału przedszkolnego w Gminie Stryków” |
Numer umowy | |
Okres realizacji projektu | 01.12.2009 r. – 31.08.2010 r. |
Beneficjent | Stowarzyszeniem LGD Polcentrum w partnerstwie Gmina Stryków/Szkoła Podstawowa nr 1 w Strykowie |
Całkowita wartość projektu | 46.809,00 PLN |
Dofinansowanie | 46.809,00 PLN |
Wkład jednostki realizującej projekt | 0 PLN |
Opis: | W ramach działania zrealizowane zostały dodatkowe godziny zajęć dydaktyczno-opiekuńczych dla dzieci, dodatkowe zajęcia z języka angielskiego, dodatkowe zajęcia artystyczne - teatralne, dwudniowa wycieczka do gospodarstwa agroturystycznego (przejażdżka na kucykach oraz zajęcia w Stajni Wilga, przejażdżka bryczką, zabawy sportowe na świeżym powietrzu, dzień Indianina – zabawa plemion, zajęcia artystyczne- lepienie z masy solnej i malowanie rękami). Ponadto zorganizowano przyjazd grup teatralnych – 7 przedstawień oraz zakupiono liczne pomoce dydaktyczne i materiały plastyczne. Na zakończenie projektu odbył się na terenie szkoły Festyn Rodzinny, podczas którego dzieci zaprezentowały przygotowane przedstawienie teatralne. |
Tytuł projektu | Akademia Efektywnej Nauki Leonardo-zajęcia pozalekcyjne dla uczniów szkół podstawowych- LEO MANIAK |
Numer umowy | UDA-POKL09.01.02-10-129/08-00 |
Okres realizacji projektu | 01.10.2009- 31.07.2010 |
Nazwa programu | - |
Beneficjent | "Leader School” Katarzyna Rojkowska |
Całkowita wartość projektu | - |
Dofinansowanie | - |
Wkład jednostki realizującej projekt | - |
Opis: | Leo Maniak powstał, aby rozbudzić drzemiące w dziecku zdolności. Twórcy programu są przekonani, że każde dziecko ma talent, dlatego warto mu pokazać, jak wykorzystać potencjał umysłu. W projekcie uczestniczy 16 uczniów uczniów klasy IV i V Szkoły Podstawowej w Niesułkowie. |
Tytuł projektu | Mam możliwości – projekt podnoszący kompetencje kluczowe wśród 231 uczniów klas IV – VI Szkół Podstawowych na terenie Gminy Stryków |
Numer umowy | - |
Okres realizacji projektu | 1.09.2009 – 30.06.2010 |
Nazwa programu |
Priorytet IX – Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach |
Beneficjent | Gmina Stryków w partnerstwie ze Stowarzyszenie LGD POLCENTRUM |
Całkowita wartość projektu | 280.941,00 PLN |
Dofinansowanie | 280.941,00 PLN |
Wkład jednostki realizującej projekt | 0,00 PLN |
Opis: | Projekt realizowany w szkołach na terenie Gminy Stryków. Program jest przeznaczony dla uczniów chcących poszerzać swoje zainteresowania w zakresie przyrody. Jego treści pozwalają na dokładniejsze pogłębienie i rozszerzenie wiadomości, których nie można zrealizować na lekcjach przyrody ze względu na ograniczenia czasowe. Program przeznaczony jest do realizacji w klasach IV, V, VI szkoły podstawowej, w wymiarze 1 godziny tygodniowo z podziałem na dwie grupy. W ramach zajęć uczniowie obserwowali rośliny i zwierzęta występujące w najbliższym środowisku, rozpoznawali za pomocą atlasów wybrane gatunki roślin i zwierząt, prezentowali wyniki obserwacji, prowadzili różną dokumentację, projektowali wspólne działania w rodzinie i szkole poprawiające stan środowiska, prezentowali prace w organizowanych konkursach. |
Tytuł projektu | „Jesteśmy razem” |
Numer umowy | UDA-POKL.07.01.01.-10-079/08-00 |
Okres realizacji projektu | w latach 2008 – 2013 |
Nazwa programu |
|
Beneficjent | Gmina Stryków / Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej |
Całkowita wartość projektu |
2008 - 76 924,69 PLN |
Dofinansowanie |
2008 - 68 847,60 PLN |
Wkład jednostki realizującej projekt |
2008 - 8 077,09 PLN |
Opis: | Celem projektu jest stworzenie osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym z terenu Gminy Stryków możliwości powrotu na rynek pracy poprzez podniesienie ich zdolności do zatrudnienia. Cel realizowany jest poprzez działania zmierzające do nabycia lub podniesienia kompetencji społecznych i zawodowych uczestników projektu. Dzięki środkom z Europejskiego Funduszu Społecznego klienci pomocy społecznej mieli możliwość udziału w takich zajęciach jak: warsztaty rozwijające aktywność społeczno – zawodową i kompetencje psychospołeczne, trening pracy, warsztaty podnoszące kompetencje wychowawcze rodziców, specjalistyczne grupowe poradnictwo w zakresie ekonomii społecznej, w kursie komputerowym, oraz w szkoleniach zawodowych m.in. „Fryzjer z elementami kosmetyki”, „Magazynier z obsługą wózków jezdniowych”, „Operator koparko ładowarki”, „Obsługa kas fiskalnych”, „Pracownik ochrony fizycznej I stopnia” , „Prawo jazdy kategorii B”. Uczestnikom projektu zapewniało się opiekę nad dziećmi na czas zajęć oraz zwrot kosztów dojazdu. |
Tytuł projektu | „Chcę się uczyć, czyli cykl zajęć pozalekcyjnych dla uczniów szkoły w Dobrej ukierunkowany na rozwój kompetencji kluczowych” |
Numer umowy | Umowa nr POKL.09.01.02-10-033/08-00 |
Okres realizacji projektu | 01.01.2009 – 31.05.2009 |
Nazwa programu | Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. |
Beneficjent | Gmina Stryków / Szkoła Podstawowa w Dobrej |
Całkowita wartość projektu | 93.576,00 PLN |
Dofinansowanie | 93.576,00 PLN |
Wkład jednostki realizującej projekt | 0,00 PLN |
Opis: | W ramach projektu 80 uczniów Szkoły Podstawowej w Dobrej w wieku 7 -13 lat uczestniczyło w zajęciach pozalekcyjnych: z języka angielskiego, z języka niemieckiego, ICT oraz matematyczno – przyrodniczych. Wszystkie wyżej wymienione zajęcia połączone były z zajęciami ogólnorozwojowymi. Dla każdego uczestnika dokonano zakupu materiałów dydaktycznych w postaci: podręczników do zajęć z języka angielskiego i języka niemieckiego oraz zajęć matematyczno – przyrodniczych, słowników do nauki języków obcych, programów komputerowych oraz Kingston USB do zajęć informatycznych. Na zakończenie projektu zorganizowano spotkanie, podczas którego przybliżono specyfikę zrealizowanego projektu, odbyła się prezentacja multimedialna, wystawiono prace dzieci, wręczono atrakcyjne nagrody dla wyróżniających się uczestników poszczególnych zajęć pozalekcyjnych, a także dyplomy dla wszystkich uczestników tego projektu. |
Tytuł projektu | "Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” |
Numer umowy | Umowa nr 119/W/EL/2009 |
Okres realizacji projektu | 01.10.2008 rok – 31.12.2011 |
Nazwa programu | Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3. Poprawa Jakości Kształcenia, Poddziałanie 3.3.4. Modernizacja treści i metod kształcenia |
Beneficjent | Gmina Stryków / Szkoła Podstawowa w Dobrej |
Całkowita wartość projektu | 6.179,29 PLN |
Dofinansowanie | 6.179,29 PLN |
Wkład jednostki realizującej projekt | 0,00 PLN |
Opis: | Poprzez udział w projekcie uczniowie klasy pierwszej Szkoły Podstawowej w Dobrej uczestniczyli w zajęciach pozalekcyjnych rozwijających ich zainteresowania i zdolności. Poprzez to poszerzyli własny potencjał intelektualny, budowali motywację do nauki poprzez różne praktyczne ćwiczenia edukacyjne, korzystali z bogatego zestawu środków dydaktycznych oraz uzyskali szansę lepszego startu szkolnego. Wszystkie te działania odbywały się pod kierunkiem nauczyciela. Doświadczenia edukacyjne dzieci zdobywały w różnych dziedzinach: językowej, matematyczno – przyrodniczej, artystycznej i ruchowej, komunikacyjno – informacyjnej oraz społecznej. |
Tytuł projektu | Pozalekcyjne zajęcia medialne dla dzieci w wieku 10-16 lat |
Numer umowy | - |
Okres realizacji projektu | 01.09.2008 r. - 30.06.2009 r. |
Nazwa programu | Europejski Fundusz Społeczny w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki |
Beneficjent | Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania POLCENTRUM |
Całkowita wartość projektu | 49.963,00 PLN |
Dofinansowanie | 49.963,00 PLN |
Wkład jednostki realizującej projekt | 0,00 PLN |
Opis: | Projekt zakładał stworzenie dwóch szkolnych kół zainteresowań o profilu medialnym (Szkolny Klub Medialny), którego realizacja obejmowała uczniów w dwóch grupach wiekowych: 10 -13 lat - w klasach IV - VI szkoły podstawowej i 13-16 lat w klasach I - III gimnazjum. Stanowi to grupę 60 uczniów.
|