Treść strony ROLNICTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA
Urząd Miejski w Strykowie
95-010 Stryków,
ul. Tadeusza Kościuszki 27
Bezpośredni nadzór merytoryczny nad pracą Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska sprawuje Burmistrz Strykowa Witold Kosmowski.
Renata Nastaga - Naczelnik Wydziału
renata.nastaga@strykow.pl
tel. 42 719-80-02 w. 341
pokój nr 24
Anna Rosak - Inspektor
anna.rosak@strykow.pl
tel. 42 719-80-02 w. 340
pokój nr 24
- prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych
- prowadzenie ewidencji przydomowych oczyszczalni ścieków
- organizowanie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych w przypadku właścicieli nieruchomości , którzy nie zawarli umów na świadczenie umów w ww. zakresie
- prowadzenie rejestru działalności regulowanej dotyczącego przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
- wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości płynnych, na prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt, grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych
- przyjmowanie od osób fizycznych informacji o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska, w tym prowadzenie ewidencji tzw. bazy azbestowej
- przeprowadzanie postępowań w zakresie wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
- sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie objętym właściwością Burmistrza
- sporządzanie gminnych programów ochrony środowiska
- prowadzenie spraw związanych z ochroną przyrody
- przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze przystąpienia do wykonywania prac geologicznych
- gospodarka odpadami komunalnymi
Joanna Brzózka – Podinspektor
joanna.brzozka@strykow.pl,
tel. 42 719-80-02, w. 342
pokój nr 24
Teresa Matuszewska - Inspektor
teresa.matuszewska@strykow.pl
tel. 42 719-80-02 w. 220
pokój nr 12
- sprawy związane z odbiorem padłych zwierząt na terenie Gminy
- wydawanie zaświadczeń o posiadaniu gospodarstwa rolnego, składanych w kancelarii notarialnej oraz starostwie Powiatowym
- współpraca z podmiotami działającymi na rzecz rolnictwa
- prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej
- współpraca z Kołami Gospodyń Wiejskich i Gminną Spółką Wodną
- prowadzenie postępowań o nakazanie właścicielom gruntów wykonania w określonym terminie odpowiednich zabiegów mających na celu likwidację szkodników o chwastów
- prowadzenie spraw związanych z przejęciem przez Gminę sieci wodociągowych i kanalizacyjnych
Michał Pawlak – Inspektor
michal.pawlak@strykow.pl
tel. 42 719-80-02 w. 221
pokój nr 12
- podejmowanie działań na rzecz ochrony zwierząt, w tym wykonywanie programu opieki nad bezdomnymi zwierzętami i zapobiegania bezdomności zwierząt
- wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów rasy uznanej za agresywną
- czasowe lub stałe odbieranie właścicielowi zwierzęcia z powodu rażącego zaniedbania lub okrutnego jego traktowania
- prowadzenie spraw o usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości
- prowadzenie działań związanych z pielęgnacją i wycinką drzew z terenów gminnych
- współdziałanie w zalesianiu gruntów osób fizycznych
- prowadzenie spraw związanych z odbiorami nasadzeń zastępczych
- prowadzenie działań związanych z zagospodarowaniem i pielęgnacją terenów i skwerów zielonych na terenie Gminy
- podejmowanie działań w sprawie pomników przyrody i parków będących pod opieką konserwatora
- ochrona przeciwpożarowa w gminie
- współpraca, nadzór i kontrola nad OSP
Katarzyna Kowalczyk - Inspektor
katarzyna.kowalczyk@strykow.pl
tel. 42 719-80-02 w. 161
pokój nr 6
- przyjmowanie i weryfikowanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- nadzór i kontrola w zakresie wykonywania przez właścicieli nieruchomości obowiązków związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi
- prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
- przeprowadzanie kontroli wykonywania przez mieszkańców gminy obowiązków wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, wydawanie decyzji nakazujących wykonanie obowiązku
- prowadzenie rejestru działalności regulowanej dotyczącego przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych
- przyjmowanie od osób fizycznych informacji o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska
- prowadzenie ewidencji tzw. bazy azbestowej
Anna Antczak – Pomoc administracyjna
anna.antczak@strykow.pl,
tel. 42 719-80-02, w. 301
pokój nr 20