Treść strony STAN PRZYGOTOWANIA PLACÓWEK DO ROKU SZKOLNEGO 2025/2026

Stan przygotowania placówek oświatowych do rozpoczęcia roku szkolnego 2025/2026

W celu zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków na rok szkolny 2025/2026, w placówkach oświatowych prowadzonych przez Gminę Stryków przeprowadzono kompleksową ocenę stanu technicznego oraz użytkowego obiektów szkolnych. Wszystkie działania przeprowadzono zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego oraz normami bezpieczeństwa, aby zapewnić najwyższy standard warunków nauki i pracy. Placówki zostały przygotowane pod kątem wymogów BHP oraz ochrony przeciwpożarowej. Szczegółowo sprawdzono stan budynków, ich estetykę oraz otoczenie. W każdej jednostce dokonano przeglądu sal lekcyjnych i pracowni, wyposażenia, korytarzy, schodów, jadalni i stołówek, pomieszczeń higieniczno-sanitarnych wraz z urządzeniami, a także boisk, zapleczy sportowych, oświetlenia terenów, ogrodzeń oraz placów zabaw.

Priorytetem było stworzenie bezpiecznych, komfortowych i sprzyjających rozwojowi warunków zarówno dla uczniów, jak i kadry pedagogicznej. Mając na uwadze organizację pracy placówek, wszelkie planowane remonty, prace konserwacyjne oraz naprawcze, jak również porządkowe, zostały przeprowadzone lub zostaną zakończone w okresie wakacyjnym. W szkołach i przedszkolu prowadzono zarówno większe prace remontowe, jak i drobne prace porządkowe. Dodatkowo dokonano zakupu niezbędnych materiałów, sprzętu oraz pomocy dydaktycznych, które wspierają prawidłowe funkcjonowanie placówek. Przeprowadzono także kompletację i weryfikację rozmieszczenia apteczek pierwszej pomocy. Nowo zatrudnieni nauczyciele oraz obecni pracownicy zostali skierowani na obowiązkowe badania okresowe.

W trosce o bezpieczeństwo uczniów i pracowników, do Komendy Policji skierowano pismo z prośbą o przeprowadzenie działań mających na celu ocenę stanu bezpieczeństwa w rejonach placówek oświatowych m.in. stan infrastruktury drogowej w otoczeniu szkół tj. oznakowanie poziome, pionowe i sprawność sygnalizacji świetlnej, widoczność i oznaczenie przejść dla pieszych, miejsca szczególnie niebezpieczne dla dzieci w drodze do i ze szkoły, obecność elementów infrastruktury sprzyjających poprawie bezpieczeństwa tj. barierki, progi zwalniające. W odpowiedzi na pismo, Komendant Komisariatu Policji w Strykowie poinformował, że dokonano kontroli punktów i dróg przylegających do szkół znajdujących się na terenie podległym Komisariatowi Policji w Strykowie. Sprawdzono stan infrastruktury drogowej, widoczność, oznaczenie przejść itp. – bez uwag.

Poniższy raport prezentuje szczegółowe informacje o wykonanych pracach i przedsięwzięciach, które mają na celu nie tylko przygotowanie placówek do nowego roku szkolnego, lecz także ciągłe podnoszenie jakości edukacji i bezpieczeństwa.

 

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W STRYKOWIE

 

1.       Prace remontowe:                                                   

- renowacja dwóch sal lekcyjnych i gabinetu dyrektora (40 000,00 zł)

- dostosowanie kuchni do wymogów Sanepidu (23 000,00 zł)

- planowana wymiana drzwi zewnętrznych wejściowych (13 600 zł)

2.       Zakupione materiały, sprzęt i pomoce dydaktyczne:    

- planowany zakup 5 szt. Programów Microsoft Office (2 500,00 zł)

3.       Przeprowadzone inne czynności związane z bezpieczeństwem i higieną pracy: 

- planowane uzupełnienie wyposażenia apteczek (800,00 zł)

- renowacja ławek korytarzowych i zewnętrznych (200,00 zł)

- planowane oznakowanie taśmami bezpieczeństwa kuchni (100,00 zł)

- planowane okresowe badania lekarskie i szkolenia bhp pracowników (320,00 zł)

 

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. NOBLISTÓW POLSKICH W STRYKOWIE

 

1. Prace remontowe:                                                   

- wykonanie i montaż zabudowy z profilu aluminiowego w kuchni – wydzielenie pomieszczenia pomiędzy strefą czystą i brudną zgodnie z zaleceniami Sanepidu (16 645,00 zł)

- wymiana rury instalacji zimnej wody od wodomierza głównego w pomieszczeniach piwnicy 
(12 000,00 zł)

- wymiana separatora tłuszczu i rur doprowadzających w kotłowni (3 500,00 zł)

- montaż wentylatora i malowanie kuchni (4 920,00 zł)

- cyklinowanie, szpachlowanie i lakierowanie parkietu w auli, wymiana listew (11 635,00 zł)

- szpachlowanie i lakierowanie parkietu w świetlicy (2 408,00 zł)

2. Zakupione materiały, sprzęt i pomoce dydaktyczne:     

- zestaw klasowy – Bum bum rurki (749,00 zł)

- bramki do unihokeja (399,00 zł)

- piłki gumowe i nożne (194,93 zł)

- bryły geometryczne (917,00 zł)

- słuchawki nauszne 8 szt. (471,92 zł)

- monitor multimedialny Avtek 75’’ (7 000,00 zł)

3. Przeprowadzone inne czynności związane z bezpieczeństwem i higieną pracy:

- zakup i montaż systemu obsługującego świetlicę szkolną (2 818,00 zł)

- zakup zabezpieczeń do gniazdek elektrycznych (45,00 zł)

- naprawa oświetlenia awaryjnego (4 840,00 zł)

- montaż dodatkowej kamery w szatni (850,00 zł)

- przegląd sprzętu na placu zabaw (615,00 zł)

- sprzątanie pomieszczeń szkolnych

- dezynfekcja mebli

- pranie, czyszczenie i dezynfekcja zabawek

- porządkowanie i przegląd terenu wokół szkoły

 

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. KS. IDZIEGO RADZISZEWSKIEGO W BRATOSZEWIACH

 

 1. Prace remontowe:                                                   

- wykonanie dwóch altanek (18 300,00 zł)

- remont pomieszczenia przeznaczonego na archiwum zakładowe (22 000,00 zł)

- wymiana, rozbudowa i naprawa sieci monitoringu szkolnego (29 323,20 zł)

- malowanie sufitów w oddziałach przedszkolnych (14 173,29 zł)

2. Zakupione materiały, sprzęt i pomoce dydaktyczne:     

- zabawki edukacyjne do oddziału przedszkolnego (2 345,00 zł)

- deski do skoczni w dal (1 600,00 zł)

- rakietki, lotki, taśmy do gry w badmintona (859,00 zł)

- książki do biblioteki (2 571,20 zł)

- filament do drukarki 3D (298,00 zł)

- park linowy – tor przeszkód slackline dla dzieci ( 2 035, 98 zł)

3. Przeprowadzone inne czynności związane z bezpieczeństwem i higieną pracy:

- przegląd klimatyzatorów (1 980,30 zł)

- planowany wewnętrzny przegląd stanu przygotowania budynku szkoły i terenu do rozpoczęcia roku szkolnego (w ramach umowy o świadczenie usług z zakresu BHP)

- planowany przegląd kuchni gazowych (570,00 zł)

- planowane wykonanie deratyzacji (280,00 zł)

- planowane czyszczenie i kontrola przewodów kominowych (350,00 zł) 

-  planowany przegląd pomp ciepła (cena uzależniona od zakresu wykonanych prac – kwota z ubiegłego roku to: 4 920,00 zł)

- planowana kontrola instalacji elektrycznej i odgromowej (1 500,60 zł)

- planowana kontrola stanu technicznego sprawności elementów budynku i placu zabaw (369,00 zł)

- planowana kontrola instalacji fotowoltaicznej (2 215,00 zł)

 

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. 24 LUTEGO 1863 ROKU W DOBREJ

 

1. Prace remontowe:                                                   

- malowanie części elewacji od strony północnej (9 700,00 zł)

- naprawa ścian i malowanie sal lekcyjnych (9 140,00 zł)

- wymiana uszkodzonych drzwi wejściowych do szkoły (21 752,00 zł)

- wymiana wieszaków w szatniach (1 008,00 zł)

- wymiana stolarki okiennej w pomieszczeniu przekształconym na salę lekcyjną (10 344,00 zł)

- prace naprawcze – wymiana luster w łazienkach (1 500,00 zł), wymiana drzwi w łazienkach chłopców i dziewcząt (4 500,00 zł)

- remont dwóch pomieszczeń pomocniczych przy kotłowni gazowej (5 500,00 zł)

- przygotowanie sali pod pracownie w ramach projektu WFOŚiGW w Łodzi „ Utworzenie ekopracowni Szkoła Podstawowa im. 24 Lutego 1863 Roku w Dobrej”  (7 000,00 zł)

- założenie kostki brukowej przy wejściu do kotłowni gazowej (6 200,00 zł)

- wymiana lamp w sali gimnastycznej (12 350,00 zł)

2. Zakupione materiały, sprzęt i pomoce dydaktyczne:     

- zakup książek w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 (12 000,00 zł)

3. Przeprowadzone inne czynności związane z bezpieczeństwem i higieną pracy: 

- planowane okresowe badania lekarskie i szkolenia bhp pracowników

- planowany przegląd sprzętu na placu zabaw 

- sprzątanie pomieszczeń szkolnych, dezynfekcja mebli

- pranie, czyszczenie i dezynfekcja zabawek

- porządkowanie i przegląd terenu wokół szkoły

 

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. GEN. DYW. TADEUSZA KUTRZEBY W KOŹLU

 

1. Prace remontowe:                                                   

- montaż drzwi zewnętrznych aluminiowych w kotłowni (11 254,00 zł)

- naprawa gniazda w bibliotece (369,00 zł)

2. Zakupione materiały, sprzęt i pomoce dydaktyczne:     

- zakup programu multimedialnego do zajęć z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych 
(1 215,00 zł)

- zakup komputera do biblioteki (2 900,00 zł)

- zakup książek do biblioteki (466,52 zł)

- zakup pilota do tablicy wyników sportowych (430,50 zł)

- zakup pomocy do informatyki – Python w zadaniach, programowanie Minecraft, program Minecraft dla dzieci (181,84 zł)

3. Przeprowadzone inne czynności związane z bezpieczeństwem i higieną pracy: 

- pomiary energetyczne – badanie rezystancji izolacji obwodów zasilania odbiorników budynku szkoły (1 845,00 zł)

- przegląd gaśnic i hydrantów (746,61 zł)

- zakup artykułów higienicznych i środków czystości (4 803,81 zł)

 

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W NIESUŁKOWIE

 

1. Prace remontowe:                                                   

- remont pracowni nr 12 – malowanie ścian, cyklinowanie podłogi (13 000,00 zł)

- malowanie świetlicy (2 000, 00 zł)

2. Zakupione materiały, sprzęt i pomoce dydaktyczne:     

- zakup mebli oraz wyposażenia do pracowni nr 12 (3 200,00 zł)

- planowany zakup mebli do oddziału przedszkolnego (5 500,00 zł)

3. Przeprowadzone inne czynności związane z bezpieczeństwem i higieną pracy: 

- deratyzacja (640,00 zł)

- przeprowadzenie przeglądu technicznego budynków szkoły i otoczenia pod względem bhp

- aktualizacja szkoleń bhp i badań lekarskich dla pracowników szkoły

- przegląd kominów

 

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 IM. BATALIONÓW CHŁOPSKICH W BRATOSZEWICACH

 

1. Prace remontowe:                                                   

- remont glazury w toaletach chłopców i dziewcząt (3 000,00 zł)

- malowanie sali gimnastycznej, korytarza, dwóch szatni, biblioteki w części magazynowej i biurowej, budynku hali maszyn – okien i krat od strony kotłowni, pracowni 8a, uzupełnianie ubytków i ich zamalowywanie w lamperiach, ścianach na klatce schodowej, pracowniach, korytarzach, toaletach – wydatek na materiały, praca została wykonana przez pracowników obsługi oraz z pomocą firmy Muniak (6 000,00 zł)

- planowane malowanie pracowni 10a, krat w sali gimnastycznej 

2. Zakupione materiały, sprzęt i pomoce dydaktyczne: 

- ładowacz czołowy TUR 4 (20 300,00 zł)

- wózek schodowy, paletowy, platformowy, na pojemniki, kartony, skrzynki, folie, taśmy, manekin BHP z przeznaczeniem do pracowni logistycznej (13 358,36 z projektu ,,Cyfrowi Zawodowcy”)

- czytniki kodów i skanery 6 szt. (5 394,00 zł z projektu ,,Cyfrowi Zawodowcy”)

- komputery dotykowe 5 szt. (12 215,30 zł z projektu ,,Cyfrowi Zawodowcy”)

- naczynia kuchenne, dzbanki, garnki, obrusy celem doposażenia pracowni żywienia (3 125,36 zł)

- książki do biblioteki (3 000,00 zł z projektu ,,Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”)

3. Przeprowadzone inne czynności związane z bezpieczeństwem i higieną pracy: 

- planowany zakup odzieży ochronnej dla pracowników obsługi i nauczycieli zawodu

- planowane przeprowadzenie deratyzacji, dezynfekcji w stołówce szkolnej

- generalne sprzątanie szkoły, mycie okien, wymiana taśm ostrzegawczych na schodach, oznakowań ewakuacyjnych, koszenie trawy i porządkowanie terenu szkoły, naprawa uszkodzonych mebli, szafek szatniowych, pranie tapicerek, dywanów  - w trakcie 

Razem wartość: 8 000,00 zł

 

PRZEDSZKOLE SAMORZĄDOWE W STRYKOWIE

 

1. Prace remontowe:                                                   

- remont pokoju intendenta polegający na skuciu i odtworzeniu tynków 8 m2 ściany wewnętrznej, wykonanie iniekcji 8 m.b., malowanie ścian (7 257,00 zł)

2. Zakupione materiały, sprzęt i pomoce dydaktyczne:     

- planowany zakup pomocy plastycznych (6 512,05 zł)

- planowany zakup pomocy edukacyjnych (13 568,00 zł)

3. Przeprowadzone inne czynności związane z bezpieczeństwem i higieną pracy: 

- sprawdzanie pomieszczeń i ogrodu przedszkolnego pod kątem BHP: sale, kuchnia wraz 
z pomieszczeniami kuchennymi zostały poddane czynnościom porządkowo dezynfekcyjnym. Uszkodzone lub niesprawne sprzęty usunięto, wyposażenie przedszkola zostało uporządkowane, wyczyszczone, zdezynfekowane. Dokonano segregacji, urządzeń i zabawek,  uszkodzone lub niesprawne zostały usunięte. Planowany zakup nowych pojemników na zabawki, klocki (400,00 zł). Stoliki i krzesła zostały dostosowane do wzrostu dzieci. Zdezynfekowano leżaki dla najmłodszej grupy.

- planowane uzupełnienie i przekazanie środków ochrony osobistej, np. rękawice, fartuchy (4 400,00 zł)

- planowane uzupełnienie apteczki przedszkolnej (200,00 zł)

- przeprowadzono przegląd i niezbędną naprawę przedszkolnych laptopów - w ramach usługi zatrudnionego  informatyka

- sprawdzono aktualność badań profilaktycznych stwierdzających zdolność do pracy wraz 
z badaniami na nosicielstwo (higieniczno-sanitarne)

Kontakt stopka

Dane adresowe

  • Stryków Herb

URZĄD MIEJSKI W STRYKOWIE

ul. Tadeusza Kościuszki 27
95-010 Stryków

 

 

 

 

      tel. +48 (42) 719 80 02
      tel. +48 (42) 719-84-03
      tel. +48 (42) 719-94-95
      fax  +48 (42) 719 81 93
      e-mail: strykow@strykow.pl

      Godziny urzędowania
      pn, śr, czw: 08:00 - 16:00
      wt: 08:00 - 17:00
      pt: 08:00 - 15:00

      Godziny pracy kasy Urzędu:
      pn, wt, śr, czw: 08:00 - 15:00
                                                                                           pt: 08:00 - 14:00

 

 

Mapa Stryków

[obiekt mapy] Mapa Stryków