Treść strony 2022.04

Stryków otwiera sezon 2022 - „Strefa centralna”, na starcie prawie 200 zawodników

Blisko dwie setki jeźdźców, tor po homologacji – bomboniera, przeszkoleni marshale, służba porządkowa zradiofonizowana, namiot vipowski ze znakomitym żurkiem z łódzkiej restauracji Taki Wałek, topowi zawodnicy i circa dwa tysiące kibiców. Ale to nie Mistrzostwa Polski MX, to tylko „strefówka”. Bo jak mawia prezes strykowskiego klubu Zbyszek Orłamowski - nie ma znaczenia czy to okręgówka, czy mistrzostwa świata. Stryków to marka, a jak marka, to wszystko musi tip top.

Pierwsze wrażenie... mega. Oflagowany start, oflagowana meta, cała trasa ogrodzona, że nikt się nie prześlizgnie. Ochroniarze nie przepuszczają nikomu, także nam, bo bez kamizelki próbowaliśmy dostać się na tor. Za bramę proszę - usłyszeliśmy z ust rosłego gościa, i miał rację. Drugie wrażenie nie mniejsze. Na liście startowej kilka topowych nazwisk: Karol Kędzierski, Maciek Zdunek, Dawid Zaremba, Jan Kotowicz, Wiktor Sobiech, Mikołaj Stasiak, Marcin Ryczek czy Andrzej Szalbierz. Nic w tym dziwnego, bo przecież tu właśnie na początku lipca rozegrane zostaną Mistrzostwa Polski MX, więc warto samemu przekonać się, co jest grane na strykowskim torze.

Maciek Zdunek: „Strasznie się rozjeździłem w tym roku? Ok, to konsekwencje podjętych wcześniej działań. Solidnie przepracowałem całą zimę, sporo czasu spędziłem na motocyklu, praktycznie co weekend, trzeba było więc to jakoś spożytkować. Stąd moja obecność w Kowali i w Bartoszycach, a teraz tu w Strykowie. Plany są ambitne i obym tylko wytrzymał kondycyjnie. Która klasa jest mi bliższa: Open czy Masters? To trudne pytanie, z Karolem Kędzierskim stoimy trochę w rozkroku. Na Open za starzy, a w Mastersach jedziemy za szybko. Niektórym to nie bardzo pasuje, ale muszą się z tym pogodzić. W sezonie 2022 przesiadłem się na GasGas, cały czas dopracowuję zawieszenie, dzisiejsze dziury to był dobry test”. Najbardziej emocjonującym okazał się pojedynek pojedynki Zdunek versus Kędzierski, był wisienką na strykowskim torcie. Takiego ścigania w klasie Open dawno nie widzieliśmy. Karol Kędzierski: „Maciek jest bardzo szybki, dzisiaj jechałem na maksa, żadnego oszczędzania, w pierwszym wyścigu początkowo prowadziłem, ale potem dałem się połknąć i do mety dojechałem dwa razy drugi”. Nie mniejsze emocje towarzyszyły wyścigom w klasie Junior. Tu najwięcej do powiedzenia miało trio Kotowicz/Sobiech/Stasiak, którzy dwukrotnie meldowali się na mecie w tej właśnie kolejności. Zadowolony był zwłaszcza Daniel Szwemin, od dziesięciu lat (ciekawe, kto ma tak długi staż z jednym zawodnikiem) trenuje Wiktora Sobiecha: „Dla mnie liczy się nie tyle zwycięstwo ile to, co robi mój zawodnik na torze, na ile stosuje się do moich wskazówek i czy myśli. Dzisiaj wszystko było OK”.

Poziom adrenaliny podnieśli także zawodnicy klasy MX85. Zawsze jadą bardzo szybko, prezentują już niezłą technikę i dużą szybkość. Tak dużą, że niektóre tory w Polsce pozostają daleko w tyle, tkwiąc w pomroce dziejów. Osiągane czasy „osiemdziesiątek” są porównywalne z klasą Open sprzed ćwierćwiecza. Aby się przekonać o tym, jak bardzo wszystko poszło do przodu, sprzęt i umiejętności, wystarczy przyjrzeć się archiwalnym wynikom na stronie Motoresults. Niektóre obiekty tej próby czasu nie wytrzymują. Tor w Strykowie zdecydowanie do nich nie należy zwłaszcza, że co pewien czas jest modyfikowany, co jest kolejnym plusem tej miejscówki. Zresztą podobnie dzieje się u sześćdziesiątkarzy. Jeszcze kilka lat temu ich przejazd przypominał bardziej zabawę w motocross. Dzisiaj wystarczy przyjrzeć się takim wymiataczom jak Dąbrowski (2.), Celej (4.), Komosa (3.) czy Kania (1.), aby zdecydowanie zmienić zdanie. Oni się ścigają naprawdę!

Nie zawiedli Mastersi, którzy najliczniej stawili się w Strykowie. Jak widać pasja do motocrossu nie wszystkim przechodzi z wiekiem, mimo że kondycja już nie ta, a i czasu na treningi jest znacznie mniej ze względu na pracę zawodową. Podobnie zresztą jest w Mastersach 50+ choć już w bardziej okrojonym składzie. Obydwie klasy miały swoich dominatorów: w pierwszej był nim Marcin Ryczek (1-1), w drugiej Andrzej Szalbierz. W sporej grupie pojechali zawodnicy klasy MX1BiC, w której najszybszym okazał się Artur Rychter, podobnie było w MX2BiC, w tej triumfował Hubert Miśkiewicz. Wśród Amatorów liderem okazał się Damian Krac.

Podsumowując: mistrzostwa udane, kibice zadowoleni, sukces organizacyjny niewątpliwy.

info, foto: Krzysztof Hipsz
editor in chief
X-cross Media

 

  • Motocrossowe Mistrzostwa Strefy Polski Centralnej - Runda I
  • Motocrossowe Mistrzostwa Strefy Polski Centralnej - Runda I
  • Motocrossowe Mistrzostwa Strefy Polski Centralnej - Runda I
  • Motocrossowe Mistrzostwa Strefy Polski Centralnej - Runda I
  • Motocrossowe Mistrzostwa Strefy Polski Centralnej - Runda I
  • Motocrossowe Mistrzostwa Strefy Polski Centralnej - Runda I
  • Motocrossowe Mistrzostwa Strefy Polski Centralnej - Runda I
  • Motocrossowe Mistrzostwa Strefy Polski Centralnej - Runda I
  • Motocrossowe Mistrzostwa Strefy Polski Centralnej - Runda I
  • Motocrossowe Mistrzostwa Strefy Polski Centralnej - Runda I
  • Motocrossowe Mistrzostwa Strefy Polski Centralnej - Runda I
  • Motocrossowe Mistrzostwa Strefy Polski Centralnej - Runda I
  • Motocrossowe Mistrzostwa Strefy Polski Centralnej - Runda I
  • Motocrossowe Mistrzostwa Strefy Polski Centralnej - Runda I
  • Motocrossowe Mistrzostwa Strefy Polski Centralnej - Runda I

wstecz

Kontakt stopka

Dane adresowe

  • Stryków Herb

URZĄD MIEJSKI W STRYKOWIE

ul. Tadeusza Kościuszki 27
95-010 Stryków

 

 

 

 

      tel. +48 (42) 719 80 02
      fax +48 (42) 719 81 93
      e-mail: strykow@strykow.pl

      Godziny urzędowania
      pn, wt, śr: 08:00 - 16:00
      czw: 07:00 - 16:00
      pt: 08:00 - 15:00

      Godziny pracy kasy Urzędu:
      pn, wt, śr: 08:00 - 15:00
      czw: 07:00 - 15:00
      pt: 08:00 - 14:00

Zapytaj Burmistrza

Formularz kontaktowy (pl)
*
*
*

Mapa Stryków

[obiekt mapy] Mapa Stryków
baner toplayer
KONSULTACJE SPOŁECZNE projektu Strategii Rozwoju Gminy Stryków na lata 2022 – 2030